...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

tirsdag 2. mars 2010

...første innlegg...

...ugleuro og bokstaver...


...uglene før montering...


den 2 mars 2010 blir en merkedag i mitt liv - mitt første blogginnlegg!
jeg har i formiddag sittet og laget en uro med ugler inspirert av retrouglene som er i vinden. den er ment som en dåpsgave til en bekjent. jeg laget en i helgen til min nevø som vakte stor begeistring. jeg har laget min egen form og klippet og limt. både knappene og papiret er fra fretex. knappene kostet 1 kr for 10 stykker og papiret fant jeg i en kommode som jeg fikk med meg hjem...



...ugleuro etter montering...


jeg har også blitt bitt av bokstavtendensen. jeg har kjøpt bokstavene på panduro hobby og dekorert dem med hyllepapir fra fretex, mormors gamle kommode og et nytt design papir..



...m for marianne og k for kristian...



...l for lene og n for niels...



de siste skal sendes i posten til danmark etter at den danske postmann pat rotet bort gaven jeg hadde sendt med til bryllupet deres.. så håper jeg bokstavene kan glede dem i mange år fremover...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

takk for dine ord!